Wednesday 20 March 2013

Cerita yang tersirat

Hari ni , dekat sekolah ada pengumuman pemilihan handball . Ya allah , dah lha training pun aku tak datang . Tiba tiba jwe dah hari ni ada pemilihan . Kenapa cepat sangat seyh . Bila dah dengar jwe pengumuman uh . Kepala aku serabut memikirkan nak pergi atau tidak . Sebab apa aku pikir sampai rase bad mood kat sekolah tadi ialah kalau aku pergi pemilihan handball uh , aku kena melalui ayu . Ergh . aku tak nak tengok muka perempuan uh . Tapi bila difikirkan balik . Kalau aku tak pergi , melepas lha aku tahun nie . Jadi , aku buat keputusan . Aku pergi pemilihan handball petang nnty . Ini lha saat yang dinanti nantikan ( konon )  petang pun dah tiba jadi pemilihan handball bermula . Masa aku nak bergerak masuk ke dalam sekolah , aku terserempak dengan ayu . Dia pandang aku dan aku pandang dia . Itu lha cara blew kami bertentangan mata . Tiba sahaja di pandang , buat warm up . Kadang kadang ayu akan pandang aku . Aku pulak sama macam dia . Aku pun tak tahu apa sebab nya aku pandang dia . Pemilihan kali ni lain dari tahun yang lepas . Kalau yang lepas cikgu hanya tengok cara kita main handball jwe . Tapi kali ini , cikgu nak tengok siapa yang boleh masukkan gol . Perh . itu lha bab yang aku tak berapa pandai . Cikgu hanya bagi duak kali cubaan sahaja . Oukay . bagi aku . Tahun nie punye pemilihan memang susah . Cubaan pertama memang aku fail . Tak pe , ada lagi satu cubaan . Kali ni , kena buad betul betul . Sebelum uh , aku tengok budak budak laen buad dulu . Keyyhh , dah sampai turn aku pulak . Dannn , akhirnya dapat jugak masukkan gol . So, secara automatik nya . Aku terpilih untuk masuk handball dengan rasmi ny pada tahun 2013 . ( Ceh , bajet lha seyh ) Mase uh , kitaorang duduk kat padang sambil dengar taklimat dari cikgu . Lepas uh , buat game . Yeah , ini lha yang aku nak . Dah lah lama aku tak game handball nie . Masa nak bangun uh , ayu bangun dulu , aku pulak masih duduk lagi . Ayu lalu depan aku . Aku tengok ayu , ayu tengok aku balik beserta dengan senyuman . Aku pulak , tadah tangan aku dekat dia . Lalu dia pun tarik tangan aku untuk bantu aku bangun . Eh , niat aku tadah tangan kat dia bukan nak suruh bangun kan aku . Tapi , aku nak mintak maaf . Masa dia bantu bangunkan aku uh . Aku cakap : Kau ni dah lha kecik , aku nie besar . kuat lha pulak ea . Ayu hanya tersenyum jwe . Lepas tu dia kata : saya fikir akak nie sombong . Aku diam jwe lha . Masa dia nak lepaskan tangan dia dari tangan aku . Aku cepat cepat tarik tangan dia , lalu aku salam dengan gengaman yang penuh . Aku fikir sambil aku salam uh , aku nak cakap , aku mintak maaf . Tapi , aku hanya salam . Perkataan maaf susah nak aku sebut . Selepas itu , kami rapat . Keyh , bagi aku memang pelik dan tak dapat aku nak jangka jadi macam ni pulak . Game handball bermula . Aku satu team dengan ayu . Kami passing passing bola . Ayu panggil aku akak . Err , layan kan jwe lha keyh . Tiba tiba dalam berapa minit kami maen handball . Ayu nampak macam tak sehad . Jadi , dia nak rest . Bila dah habis game . Masing masing kejar botol air . Haus lha meyh . Dah lha panas . Masa aku nak amek beg aku . Aku rase macam ada yang pelik dengan beg aku nie . Tali beg aku mengahdap ke hadapan . Maksud nye , beg aku pusing ke belakang . Dekat tali beg uh , aku ada tulis sayang hafiz , rindu hafiz , - mhna - . Aku harap dia tak nampak . Tapi seratus peratus yang dia nampak perkataan uh . Berharap yang ayu fikir , bukan hafiz dia . Tapi sebenarnya memang hafiz dia . Kembali duduk dekat padang untuk menunggu pukul 6 . Ayu pulak tengah call dengan siapa ntah . Kemungkinan hafiz . Aku tak berapa nak dengar perbualan ayu dengan hafiz . Suara ayu kecik , lembut , manja jwe bila di dengar . Hmm . patut lha hafiz teramat sayangkan dia . Ciri yang hafiz nak ialah perempuan yang manja dan ayu . Ciri ciri uh memang ada dalam diri ayu . Jam sudah menunjukkan pukul 6 . Semua balik . Ayu balik naek motor . Untung lha kan kau . Aku pasti , hafiz ada dekat sekolah ini sebab hafiz akan date dengan ayu selepas sekolah ini . Masa aku nak lalu dekat galeri dinamik . Aku nampak , alif (kawan hafiz ) aku paling kan muka aku pada arah yang berlawanan . Bila ada alif pasti ada hafiz . Yaa . memang ada hafiz . tapi aku tak pandang pun . Dan berharap hafiz tak pnadang aku langsung . Aku terus pergi rumah azura nak amek basikal . Sampai saja rumah azura . Aku berhenti . Tengok jalan hujung . Aku nampak baju merah iaitu hafiz . Keyh , aku tunggu dia betul betul masuk dekat belakang galeri uh , baru aku gerak balik rumah . Masa balik , aku asyik termenung jwe . Ada jugak hampir hampir nak kena langgar dengan kereta . Balik rumah , story dekat mak . Aku pun tah tahu kenapa petang uh , aku rasa semangat nak gy jalan jalan lagi . Padahal , baru balik handball . Tak reti penat agak nya aku ni . Aku pergi lha rumah syawallina .Lepak dengan dia kejap . Dalam perjalanan pergi dan balik aku , aku berharap sangat aku terserempak dengan hafiz . Berharap sangat . Tapi nampak nya tak de pun terserempak dengan hafiz . Stay kat rumah . Then , nampak membe aku dah balik iaitu ika . Aku terus gy rumah dia . Lepak lagi . Adik dia iaitu ira cakap dengan aku . Dia nampak hafiz lalu sini bersama dengan seorang perempuan . Naik basikal . Perempuan uh pasti lha ayu . Yaa . memang ayu . Shit ! apa motif hafiz dengan ayu uh lalu depan rumah aku . Nak jealous kan aku kwe ? Nak sakitkan hati aku kwe ? Nak buat aku baran dengan korang kwe ? Nak aku tension kwe . Ergh , tension . bila mengingatkan semua nie . Jadi ini lha yee , kenapa allah gerakkan hati aku untuk aku pergi rumah syawallina . Kemungkinan , allah tak nak bagi aku nampak hafiz dengan ayu jalan sama sama . Apa apa pun . Ya allah , terima kasih kerana memahami aku .

// Setiap perbuatan manusia yang baik pasti ada balasan yang ia inginkan

// Setiap yang berlaku pasti ada hikmah