Tuesday, 19 March 2013

Mimpi – 13 . 03 . 2013



Waktu petang , aku dengan membe-II aku bersihkan rumah . Masa uh , aku pandang hujung jalan rumah aku . Aku nampak hafiz dengan membe-II dia . Aku terus lari sembunyikan diri aku . Memang aku rindu dia , tapi nak bertentangan mata dia hati aku rasa sedih sangat kerana itu akan mengingatkan kenangan aku dengan dia semasa bersama dahulu . Aku sembunyikan diri aku dekat belakang rumah . Masa dia lalu sebelah rumah aku , dia berhenti kan basikal dia . Dia cari aku . Masa uh , aku rase pelik sangat . Tak pernah dia macam ni . Ye lha , kan kita dah tak ada pape hubungan . Kenapa dia cari aku kan . Dia patah balik , dia pergi balik ke hujung jalan . Aku pergi ke tepi rumah , aku tengok dia senyap-II . Aku nampak dia ada mengatakan sesuatu dengan membe-II dia dan menunjukkan jari nya ke rumah aku . Tidak lama kemudian , membe-II dia pula yang lalu sebelah rumah aku . Dengan segera nya , aku terus duduk dekat tembok anjung rumah aku . Membe dia berhenti kan basikal pula . Tadi hafiz , ni membe dia orang pula . Mase uh memang pelik sangat-II . Membe dia cakap , yang hafiz nak jumpa aku . Dia rindukan aku . Dia nak cakap dengan aku . Aku mengendahkan dia orang seperti tiada sesiapa yang bercakap dengan aku . Selepas itu , dia orang patah balik ke hujung jalan . Aku pula membuat kerja yang tertangguh tadi . Tanpa aku sedari . Hafiz dah ada dekat rumah aku . Aku diam terpaku . Diam seribu bahasa aku dibuat nya apabila dia berdiri depan aku . Dia kata yang dia rindukan aku , cinta kan aku , masih sayang kan aku . “ Tiba-II mak mengejutkan aku dari tidur untuk bersiap-II pergi ke sekolah . Dan ia hanya lha mimpi . Bukan realiti “